چه چیزی؟چه جایی؟چه کسی؟چرا؟به چه علت؟

یک وبلاگ علمی کوچک،مناسب برای همه ی سنین

چه چیزی؟چه جایی؟چه کسی؟چرا؟به چه علت؟

یک وبلاگ علمی کوچک،مناسب برای همه ی سنین

موجودات فضایی!!!!

آیا موجودات فضایی وجود دارند!؟ این سوال همواره ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده است.اما اگر پاسخ این سوال مثبت باشد چگونه می توان با موجودات فضایی ارتباط برقرار کرد؟؟!!  مشخصات هیچ بک از کرات منظومه ی شمسی-منظومه ی شمسی به مجموعه کراتی می گویند که به دور خورشید میگردند.زمین ما هم یکی از کرات منظومه ی شمسی است-مانند زمین نیست اما به تازگی سیاراتی شناسایی شده اند که دور ستاره ای دیگر-نه خورشید-می گردند.اما این سیارات آنقدر از ما دورند که نمی توانیم هیچ اطلاعاتی از آن ها به دست بیاوریم.اما هیجان انگیز ترین موضوع گزارش بشقاب پرنده هاست!

اثر انگشت

 شبیه بودن دو اثر انگشت به یکدیگر،یک به ۶۴میلیارد است. انسان امروزی بطور متوسط ۶ سال از عمرش را تلوزیون نگاه می کند،۶ سال غذا می خورد و یک سوم باقی عمرش را می خوابد. اثر انگشت دو قلوها تا۹۲٪شبیه هم اند با این توضیح که در حالت معمولی اثر انگشت خواهر و برادر تا ۶۰٪مثل هم اند.بچه ها بدون کشکک زانو متولد می شوند.کاسه های زانو در سن ۲تا۶سال ظاهر می شوند. اگر کودک طولانی مدت از شیر مادر تغذیه کند،به طور میانگین،۱۲٪باهوش تر،و در سن بزرگسالی کمتر در معرض بیماری های قلبی و دیابت قرار می گیرند.                                 

اولین انسانی که به ماه رفت

نخستین بار چه کسی روی ماه راه رفت؟                      نیل آرمستانگ فضانورد آمریکایی نخستین انسانی بود که بر ماه قدم گذاشت. فرود انسان بر ماه در بیستم جولای سال ۱۹۶۹ انجام شد.                      

ضخامت پوست

ضخامت پوست چه قدر است؟                            ضخامت پوست در قسمت های مختلف بدن متفاوت است. برای مثال پوست پلک ها ۱m.m(میلی متر)و پوست کف پا بیش از ۵c.m(سانتی متر) ضخامت دارد.این پوشش نازک دو لایه دارد.لایه ی خارجی پوست که می توانیم آن را لمس کنیم و ببینیم و از سلول های مرده و سخت ساخته شده است.در لایه ی بعدی عروق-غده های عرق-پایانه های عصبی و ریشه مو های گرم جای گرفته است.بعد از این لایه لایه ی چربی قرار دارد که بدن را گرم نگه می دارد.

وزن بزرگترین نوزاد حیوان

بزرگ ترین نوزاد جهان حیوانات چقدر وزن دارد؟      نوزاد نهنگ آبی رنگ هنگام تولد حدود7متر قد و 8تن وزن دارد.