چه چیزی؟چه جایی؟چه کسی؟چرا؟به چه علت؟

یک وبلاگ علمی کوچک،مناسب برای همه ی سنین

چه چیزی؟چه جایی؟چه کسی؟چرا؟به چه علت؟

یک وبلاگ علمی کوچک،مناسب برای همه ی سنین

لاغر شدن بدون سختی

 شاید چربی اضافی بدن را بتوانید با دارو خوردن پایین بیاورید اما بهترین راه این است که چربی خون خود خود را با ترتیب غذا خوردن کاهش دهید اما چگونه؟
 در این جا قصد داریم چند عادت نادرست که باعث می شود چربی خون شما بالا برود توضیح می دهیم:
* عادت های نادرستی که باید ترک شود:
چربی خون دارای دو نوع است :چربی خونی که مفید است و چریی خونی که مضر می باشد.گاهی اوقات چربی خونی که مضر است به صورت ژنتیکی و ارثی به اشخاص می رسد حتی با رعایت رژیم های غذایی و با خوردن دارو باز هم دارای چربی خون بد هستند، البته لازم به ذکر است که با رژیم های غذایی کاهش می یابند .این موضوع به دلیل ژنتیک ارثی خانوادگی شما می باشد.

در این مقاله مشخصه هایی که باعث بروز این عارضه می شود را بررسی می کنیم :
خوردن بدون هیچ محدودیتی:
داشتن وزنی متعادل و بدنی سالم در گرو خوردن متعادل است نه افراط و نه تفریط در غذا خوردن ،زیرا هر دو مورد ممکن است باعث نابودی شما شود.

آیا نمی دانید چگونه و به چه شیوه ای لاغر شوید که به بدنتان آسیبی نرسد؟
* در وحله ی اول غذاهای دریافتی خود را از حجمی که در حال حاضر می خورید کاهش دهید.با وجود اینکه مشکل است اما عادت کنید که شام را از غذای خود حذف کنید.زیرا این وعده ی غذایی باعث چاقی شما می شود.

* بشقاب غذای خود را از بشقاب پلو بخوری به بشقابی کوچکتر تغییر دهید.

* سعی کنید به هنگام طبخ غذا تا جایی که ممکن است از ریختن و اضافه کردن مواد غذایی که مضر هستند بپرهیزید.مانند روغن مایع و نمک اضافی و ...
 
کیفیت غذا را در نظر بگیرید:
به دور از مقدار و حجم غذایی که می خورید ،کیفیت غذا نیز بسیار مهم است.غذایی را که دارای کیفیت بالایی باشد انتخاب کنید و بخورید .زیرا بعضی از افراد فقط به این منظور غذا می خورند که معده شان پر شوند و احساس سیری به آنها دست دهد و در غیر این صورت،هیچ گونه مواد مغذی را به بدنشان نمی رساند .به همین دلیل تنها با غذا خوردن چاق می شوند و توده ی چربی بدنشان اضافه می شود و غذا خوردن هیچ گونه فایده ی مفیدی را به بدن آنها نمی رساند.

* سعی کنید روغن های مایع و جامد را از سبد غذایی خود حذف کنید و به جای آن برای سرخ کردن مواد غذایی از روغن زیتون استفاده کنید.

* یکی از عادات نادرستی دیگری که دیده می شود بدین ترتیب است که به وفور در سبد غذایی خود از گوشت قرمز استفاده می کنیم در صورتی که استفاده زیاد از گوشت قرمز نه تنها مضر بوده بکله خود باعث نوعی  بیماری نیز می شود.این حقیقتی است که در بسیاری از آشپز خانه ها رعایت نمی شود.به جای اینکه در غذاهای خود از گوشت قرمز استفاده کنید و ارزش غدایی خود را بالا ببرید از سبزیجات و مواد پروتئنی دیگری استفاده کنید .از مواد پروتئینی مانند سویا،حبوبات و غیره در مواد غذایی خود استقاده کنید.

* در هر وعده غذایی و با غذای خود سبزی و میوه بخورید :
افرادی که در وعده های غذای خود از سبزیجات تازه و میوه استفاده می کنند باعث می شود که حجم معده هایشان سریعتر پر شود و کمتر احساس گرسنگی کنند و بیشتر احساس سیری زود رس به آنها دست می دهد. و اشتهایشان را برای خوردن غذا کاهش می دهد.

* ماهی بخورید:
ماهی های مثل ماهی سالمون یا ماهی هایی که به صورت تن می باشد بسیار مفید هستند و سعی کنید این وعده غذایی را در سبد غذایی خود قرار دهید.انواع ماهی ها بسیار برای قلب مفید هستند.و ماهی را تا جای ممکن جایگزین گوشت کنید و هفته ای دو بار ماهی را مصرف کنید.اگر فکر می کنید که از لحاظ مالی قادر به خرید ماهی های تازه نیستید ،توصیه میکنیم از تن های ماهی استفاده کنید که هم هزینه کمتری دارند و هم دارای مواد پروتئنی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد