چه چیزی؟چه جایی؟چه کسی؟چرا؟به چه علت؟

یک وبلاگ علمی کوچک،مناسب برای همه ی سنین

چه چیزی؟چه جایی؟چه کسی؟چرا؟به چه علت؟

یک وبلاگ علمی کوچک،مناسب برای همه ی سنین

اولین کسانی که آتش بازی کردند!!!!

اولین بار چه کسانی مراسم آتش بازی راه انداختند؟صدها سال پیش،مردم دریافتند که اگر ماده ای شیمیایی به نام «شوره» را که همان «نیترات پتاسیم» است با گوگرد و زغال مخلوط کنند و بسوزانند،شعله ای سفید و جرقه هایی زیبا ایجاد می شود.البته چون ماده ی شوره در شرق فراوان بود،ابتدا چینی ها متوجه چنین خاصیتی در آن شدند. 

چینی های دوران باستان در جشن ها و مراسم آیینی خود آتش بازی به راه می انداختند و از ترکیب گوگرد و شوره و زغال،برای مقابله با دشمنان نیز استفاده می کردند-این ترکیب همان است که در تهیه ی «باروت» نیز به کار می رود. 

اروپایی ها تا قرن ۱۴ میلادی که اسلحه اختراع شد،هنوز با ترکیبات «باروت» آشنا نبودند.اما آتش بازی و شگرد های مربوط به ساخت وسایل آن کم کم به ایتالیا و فرانسه و دیگر کشور های اروپایی راه یافت و گسترده تر شد. 

تا آغاز قرن ۱۹ میلادی،انواع وسایل آتش بازی فقط شعله های معمولی سفید داشتند.اما وقتی سازندگان این وسایل از «کلرات پتاسیم» و ترکیبات دیگر نیز استفاده کردند،توانستند انواع جرقه و فشفشه هایی با نورهای سبز،قرمز،زرد و حتی آبی رنگ ایجاد کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
بهرام 1388/09/04 ساعت 19:36

سلام.وبلاگتون از طلاست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من نمی دونستم که اولین کسانی که آتش بازی کردند چه کسانی بودند.از این که این متن را در وبلاگتان گذاشتید متشکرم.

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز و گرامی ضمن عرض سپاس و تشکر.از این که از این وبلاگ خوشتان آمده واقعا خوش حالم. با تشکر
مدیریت وبلاگ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد